Michigan Artisans Grand Opening

Just got back from dropping off some more work to Ramona and Dree at Michigan Artisans Gallery at 1400 E. Fisher down in the Eastern Market area. Be sure to stop by tomorrow evening 7-11 for their grand opening!
Dree Chartier and Ramona Martin (owner of Michigan Artisans Gallery)
with some of the Gerbera Daisies I dropped off this afternoon.
Hypertufa stepping stones and candle holders from
Chris Hopp of Farmbrook Designs
Hand-dyed Ts, dresses and scarves by my good friend
Glenda Hopp of So Many Colors
Beautiful woven goods, including rugs and purses.

Sesión en exteriores · «Casual Trip»

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Estoy deseando ya poder contar con la web de mis sueños en la que poder ir incorporando todas las fotografías de nuestro portfolio. Hacemos tantas cosas y enseñamos tan poquitas que esto se tiene que acabar! :)

Os dejo unas cuantas fotografías de una sesión en exteriores con strobist. Todas las fotografías han sido tomadas con una CANON EOS 5D MarkII y la lente CANON 70-200mm f2.8 IS II los flashes CANON SPEEDLITE 580 EX y 480 EX.

Nuestro agradecimiento a los modelos Ángela Molina, Sergio Talens y Nicolas Glibota.

Puedes hacer clic sobre las imágenes para verlas en la caja de luz.












Casi se me había olvidado lo divertido que resulta hacer este tipo de fotografías y lo bien que trabajamos en equipo Martín y yo (♥).  Es duro pero... viendo los resultados, quien me dice que no merece la pena ?eh? ;)





Lady Drawned

 


Al final, todo se acaba. Hoy termino mi primer año en la Escuela de Arte y aun no salgo de mi asombro pensando en lo desastroso por completo de esta aventura.
No voy a quejarme de la educación pública. Me niego. Me consta además que no todos los centros en los que se imparten arte u otras materias funcionan como este al que tengo la dudosa suerte de asistir, pero me siento ahogada después de un año de cero creatividad, cero aprendizaje, cero ambiente artístico.

Hubo una historia que me gustó aprender, los libros de fotografía están llenos de ellas. Es la historia de Hipólito Bayard un fotógrafo francés coetáneo de Daguerre, introductor del calotipo en Francia olvidado por la Academia de las Artes y las Ciencias Francesa que se perdió la gran oportunidad de patentar el proceso por primera vez en la historia en su nación por prestar más atención a  otros miembros menos brillantes pero sí más avispados. Bayard, fue persuadido para que postpusiera el anuncio de su proceso a la Academia por un amigo del su más directo rival, Daguerre. Como reacción a las injusticias de las que fue objeto, Bayard creo esta fotografía, la primera que representaba una escena, una ficción y que lleva el nombre «Self Portrait as a Drowned Man» (Auntorretrato como un hombre ahogado). En esta imagen finge haberse suicidado. En la parte posterior de su fotografía, se encontró escrito de su puño y letra:


«El cadáver que usted ve aquí es el del señor Bayard, inventor del proceso que acaba de ser mostrado. Por lo que sé este experimentador infatigable ha estado ocupado cerca de tres años con su descubrimiento. El Gobierno, que ha sido demasiado generoso con el señor Daguerre, ha dicho que no puede hacer nada para el señor Bayard, y el pobre infeliz se ha ahogado. ¡Oh los caprichos de la vida humana ....! ... Él ha estado en el depósito de cadáveres durante varios días, y nadie ha reconocido ni lo reclamó. Señoras y señores, es mejor que pasen a verlo de inmediato por que pudiera ser que se ofendiera a su sentido del olfato, ya que, como se puede observar, la cara y las manos del caballero están empezando a decaer.» 


Aun así, Bayard siguió trabajando y participando de la vida social y fotográfica de su entorno. Es triste amar la profesión, trabajarla duro y no obtener reconocimiento... ¡pero eso es lo normal! no hay que desfallecer. Peor es y aun más triste, ser una persona gris, opaca y sin ganas ni visos de querer participar de la vida a su alrededor, solo de figurar.

Yo hoy acabo un poquito más ahogada, pero muy viva por dentro. Agotada y con la creatividad por los suelos, pero con mis ganas de aprender intactas. Aquí os dejo mi primer fotomontaje partiendo de dos imágenes individuales y una textura. Por un lado la escena con el tarro y por otra yo misma. La miro y la remiro y veo todos sus fallos, pero ¿Sabéis qué?, mejoraré :)

Felices vacaciones a tod@s. Me salgo un rato a respirar.



On-Line Native Plant Article

Check out a new on-line interview about native plants generated by the article I wrote which appeared in the May 2012 Michigan Gardener magazine. Emily Bingham of FoundMichigan.org came across the Michigan Gardener article, found herself reading it (out loud to her friend) compulsively, finally contacting me for a phone interview, which we did last week Tuesday. We had a great time chatting about native plants, gardening in general and how the two intersect. Once you've had a chance to read the interview (I didn't realIze I talked like that!) - located at http://www.foundmichigan.org/wp/2012/06/13/michigan-native-plants/ - be sure to check out the rest of the site!

Royal Oak Clay, Glass and Metal: Art that Sizzles!

Come out and get a cool look at the cream of the cream of the "hot arts" - clay, glass and metal artists at the Royal Oak Clay, Glass and Metal Show. I'll be at Booth 31 with Black Cat Pottery work old and new - stop by and say, "Hi!"






Vintage & Retro · Mosaico de mayo

Un mes más gracias por vuestra participación en este grupo que sigue abierto a recibir más y más pequeñas obras de arte como estas. Si te gusta el estilo vintage, los tonos suaves y desvaídos, puede que en este grupo de flickr te sientas como en casa.


Haz clic sobre la imagen para ir a Vintage&Retro
Clic on image to go to Vintage&Retro


1. Olivia, 2. Zoe & Greg | Engaged, 3. Sun patches, 4. Wild Flowers , 5. Pink Cloud., 6. 26/365, 7. peach flowers, 8. Alone, 9. Butterfly Chic - Photography wall art, 10. *, 11. Amapolas, 12. Fluf'fields, 13. 19/52


Haciendo clic sobre cada uno de estos enlaces además, podrás ver cada fotografía en su tamaño original en las galerías de flickr correspondientes a cada autor/a.


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Textura · TBCP©Sunset

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2012 © TBCP



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Cambios en el blog

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Supongo que si ya te has pasado por el blog, te habrás dado cuenta de que es evidente que algo ha cambiado.
Si todavía no me conoces mucho, puede que te sorprendas cuando hago estas cosas, pero todo en mi vida es un cambio constante que busca sólo mejorar y, esta parte de mí, no iba a ser diferente.

Llevo muchos meses trabajando duro (¡años ya!). El blog, los cursos de fotografía, la web de recursos y diseño, la Escuela de Arte... Todo, absolutamente todo se complica y se hace difícil de llevar al unísono, así que este será el principio de un gran cambio en el que intentaré aglutinar todas mis actividades en un mismo lugar. Es un cambio lento, pero... hasta el camino más largo comienza con un primer paso. Este, es el mío.

El blog TBCP poco a poco se va  haciendo grande. Se duplican, triplican, multiplican las curiosidades, preguntas... mi correo me desborda muchas semanas. Intentaré dar respuesta a todas esas inquietudes tuyas y mías en este espacio con posts que no solo tienen que ver con la descarga sin más de recursos digitales. Abriremos canales con otros fotógrafos y profesionales del arte, hablaremos de equipamientos y técnica, intentaremos seguir siendo ese granito de inspiración.

Así que coge aire conmigo y veamos qué pasa :)

Te dejo un videotutorial que versa sobre cómo utilizar los marcos y esquinas vintage que están a la venta en La Tienda, una de las novedades de esta nueva versión de TBCP. ¿Cómo? ¿Qué aún no te habías enterado?. Pues la tienes a un solo CLIC !!





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Garden Tour Today!

Come one, come all, to the 2012 Annual Spring Black Cat Pottery/English Landscape Garden Tour, open to the public, free of charge, 10a-2p, today, Saturday, June 2. Come see a unique, small urban garden incorporating usual numbers of Clematis (40+) and native plants (150+), observe alternative methods for growing marginal plants as well as green gardening solutions in action.

Visit with the gardener (me) - author of a recent article on native plants which appeared in Michigan Gardener magazine - as well as local garden artisans; enjoy locally-made refreshments; and possibly some live music (keep your fingers crossed that Charlie Palazzola can make it and brings at least one of his guitars)! (I've also invited my friend/massage therapist Justin Phipps to come do chair massage - not sure he can make it.) Call either of the numbers in the information block listed to the left for location and directions.

A shout out here to Sharon Bass (terrific basin installation assistant), Stephen Hulbert (lawnmower extraordinaire) and Chelsea Martin and Chris Hopp (for perfect trough delivery, fountain reassembly and large pot relocation efforts) for helping me get it done. I may do most of the work but I certainly don't to it all!

Can't make it today? Book a private tour for your garden club or other group or come visit on August 18, same time, same place, for the 2012 Annual Summer Black Cat Pottery/ English Landscape Garden Tour - with even more attractions!

Remember - every day is a different day in a garden!

Hope to see you - soon!

Deluxe Sunflowers: Starry Night

When I started working on new ideas for my Deluxe Sunflowers - designs in which I added clay to the base of the center of the sunflower, I was working with a basic set of tools consisting of a cake decorating set (which I used with rather thick slip, or liquid clay), numerous Kemper Tools Klay Kutters (plunger-style tools) and a Kemper Tools Mini Klay Gun, a mini extruder with a series of dies. I had used this last tool with one of its dies to make the "Pasta" Deluxe Sunflower design.

Years ago, I had experimented with some of the other dies in a series of sushi plates I made. I used the Sasaki Colorstone Stoneware Salad Plate as my "mold" for these giving them a gentle curve, cutting them in round, square and triangular forms. I used half-round, square and triangular extrusions from the Klay Gun to embellish these pieces. I hadn't used those dies since.


I rediscovered the triangular die as I as coming up with new ideas for the Deluxe Sunflowers. I initially used the die to create a new toadstool master, finding it interesting how the clay would curl as it was extruded. I made a new toadstool design consisting of arabesques to which the triangular extrusions seemed to lend themselves. This gave me the idea to do a similar design for a sunflower.

Unlike the "Cake", "Seed" and "Pasta" designs, in this case the center composition had to be completed before the petals were applied so it would completely fill (and even break the frame of) the flower's center. My first attempt was quite successful, actually, although I learned that it was best not to score the entire center surface, as most of it would not be covered by the design and the scoring marks could show through even after glazing; I wanted the center to be as clean as possible so the arabesques really stood out. I did, however, score the area where the petals would be applied so as to not disturbe the central design when I went on to next steps.

The best method I've come up with this technique is to make sure the clay surface is somewhat wet, so I do slip it initially and then spray with water as I work. Extruding a section of clay (fill the Klay Gun as full as possible, with highly plastic clay that will extrude easily; dry clay will tend to crack more easily), I work it into an arabesque, starting in the center of the flower. I work around the surface, well below where I think (based on experience) the petals will begin, even making "half circles" to imply the continuation of the design. For my first attempt, I just did the arabesques. Once the center is completed, slip and begin to apply petals, working from the largest on the outside, finishing with the third row of smallest petals.

I used my typical Amaco's Potters Choice Temmoku for the center. I can't get enough of this glaze 0 although it can look very different on different surfaces, I'm never unhappy with out it turns out, as the warm blackish-brown satin finish subtly plays up the surface without being distracting. I generally blot on three coats to get a really rich, opaque finish. I used Albany Slip Brown from the same glaze collection for the petals, a rich medium red-brown glaze that pools to a lighter orange - it's one of my students' favorite and mine.

Although I was very pleased with the result of my first attempt, after that piece sold and decided I made another, I felt it needed "something more", so I rolled out a thin slab of clay and cut out small circles, which I scattered throughout the composition, usually at the center of an arabesque or in the interstices between them. This is now the template for this design, as you see here.